Vad händer nu i termin 3?

Termin 3 är igång och det är rätt mycket just nu. Anledningen till varför det känns mycket kan bero på att jag utöver studierna också jobbar 10 h i veckan. Detta leder till att jag ibland missar pluggtid på helger, vilket kan vara tråkigt men annars funkar det bra.

Just nu har vi också påbörjat kursen parodontologi 2 vilket känns roligt. Det är en intressant kurs då vi har börjat med att använda ultraljud för att ta bort tandsten. Tentan kommer alltså handla om ultraljud och patientfall.

På torsdag har vi också ett seminarium om tobakens påverkan på den orala hälsan. Klassen är uppdelad i olika grupper och alla grupper pratar om olika saker. T.ex. ska jag och min grupp redovisa om tobak och diabetes påverkan på den orala hälsan. Det kommer att bli intressant att lyssna på resterande grupper, då man inte alltid tänker på hur resten av kroppen kan påverka munhälsan.