Karolinska Institutet gym

Gratis tillgång till gym på KI

Som student och personal på Karolinska Institutet har du gratis tillgång till gym på både campus Solna och Campus Flemingsberg!

Genom en app kan man boka pass som ger en tillgång till att låsa upp entredörren. Därefter är det bara att sätta igång och träna med ett brett utbud!

Till att börja med finns det en del där man kan värma upp på olika sätt. Det finns roddmaskin, löpband, cykel, trapp-maskin och mycket mer! Det finns även sådana maskiner lite utspritt i hela gymmet för att minska risken för för litet avstånd mellan gymmare!

Sedan har vi ett rum som heter strong. Där finns främst skivstänger, lösvikter, hantlar, romerska ringar. Här kan man bygga muskler som satan!

Nästa rum heter free där det finns en del maskiner för olika muskelgrupper, pilatesbollar, ribbstolar, hantlar och en massa annat!

Det tredje rummet heter mind som är ett stort rum med en spegelvägg där man kan dansa, köra yoga, träning med step-up-brädor, vad fantasin har att erbjuda!

Det sista rummet heter space men jag kunde tyvärr inte ta kort där inne eftersom det var någon som tränade där. Men tänk dig gymnastiksalen i skolan.. så är det! Det finns en tjockmatta, en såndära hopp grej man kan ta sats ifrån (?haha?), ribbstolar, boxningssäck, boxningshandskar, mitsar, hopprep plus mycket mer!

Som student kanske man inte har råd eller lust att lägga hundratals kronor på gymkort eller annan träning! Då är det perfekt att utnyttja skolans gym, HELT KOSTNADSFRITT! Jag har varit där flera gånger och det är väldigt lugnt och inte så trångt som andra gymkedjor jag varit på tidigare.

Vi ses där!