5 orsaker att åka på kollo

1. Lära känna klassen

Att följa med på kollot är ett väldigt bra tillfälle att lära känna fler personer i klassen. Det är lätt att hamna med någon man träffade första eller andra dagen och sen bli lite fast med de personerna. Det kan självklart vara fantastiska personer men det kanske finns andra som passar dig ännu bättre. Kollot ger ett superbra tillfälle att lära känna fler och antingen dra in fler i gänget eller kanske hitta någon man klickar extra bra med.

2. Härligt ställe

Kollot är ca 7 km från Bro station, vid norra Mälarens strand. Det ligger superfint vid vattnet. Om ingen annan av punkterna lockar så kanske det räcker med att du får en chill dag/kväll i ett naturskönt område. Det är fräscha lokaler och man får själv välja vem man vill dela rum med, om man nu vill stanna över natten. Det finns alla möjligheter att bara vara med på dagen.

3. Lättare att ha grupparbeten och presentera inför klassen

Att samarbeta i grupper och stå inför klassen och presentera arbeten är inte det lättaste. Det är många som tycker att det känns jobbigt. Men, det blir lite lättare, lite mer avslappnat om man har något annat gemensamt än bara skolarbetet. Kollot förenar klassen lite och ger andra saker att prata om än skolarbetet. Det blir lite mer avslappnat när man sen behöver står framför klassen och snacka. Dessutom kanske ni hittar era pluggpolare som ni kan ha studiegrupper med resten av utbildningen. Jag hittade min!

4. Roligt!

Det är sjukt kul! Vare sig man vill chilla och ta det lugnt eller ha lite mer fest finns det något för alla. Vissa delar av dagen/kvällen är uppstyrda och andra friare. Men kollot blir det ni nya studenter själva gör det till. Mina favoriter från förra året när jag var på kollot var lekarna (mitt lag vann ;)) och att bada. Sen hade vi riktigt härliga snack inne på vårt rum också, jag och några från klassen.

5. Man kan BADA! (och basta..)

Alla kanske inte är som jag som badar i september men hallå man kan BADA på kollot! Vad jag minns så är det väldigt långgrunt men det fanns en brygga! Juste, det finns bastu också.. jag har hört att bastun kanske lockar fler än badandet.. kan inte riktigt förstå den men men.