Fik-AT – ett fika forum för arbetsterapeutstudenter och lärare

Ungefär tre gånger per termin anordnas det fika för lärare och studenter på arbetsterapeutprogrammet. Det är ett tillfälle för studenter från olika terminer och lärare att mötas, mingla och äta goda grejer. Terminerna och lärarna turas om att stå för att ta med sig fika och förbereda kaffe och te.

För några veckor sedan var det T2s (Termin 2) tur. Det skapades en tråd på facebook, vissa tog på sig att baka, andra att hjälpa till med förberedelser innan eller efter. Fik-AT tar vanligtvis plats på våning 5 mellan kl. 12-13. Det brukar vara inskrivet i schemat för alla arbetsterapeutterminerna.

Jag ska erkänna att det var mitt första och jag blev glatt överraskad. Vi fick tillfälle att prata med lärare och studenter från andra terminer. Jag fick heta tips av några T5or om hur man skulle tänka kring praktiken som börjar nästa vecka och vi fick råd om att redan nu börja tänka på ämne för en C-uppsats och vem man kan tänkas skriva den med. T5orna höll på med planering inför det nu.

Det var en härlig stämning, trevliga och informativa samtal och definitivt något jag rekommenderar att gå på om man är arbetsterapeutstudent på KI. Om någon, som jag, inte riktigt vågar första terminen så smyg förbi och ta en bulle eller gratis kaffe i alla fall, så har ni åtminstone sett hur det kan gå till innan det är er tur nästa termin.

Får erkänna att jag hade för trevligt för att komma ihåg att ta en bild på det hela men delar en bild vid senare tillfälle!