Ny kurs – en vecka in!

Förra veckan började vi kursen Hälsa, delaktighet och aktivitet. Mitt första intryck av kursen är att den verkar bli givande.

Om jag har räknat rätt så har vi:

• 12 föreläsningar
  • 7 seminarium
  • 3 veckors verksamhetsförlagd utbildning (VFU)
  • 2 workshops
  • 2 dagars rullstolsträning
  • 1 inlämningsuppgift med opponering/kamratgranskning

Jag har säkert missat något men hur som är det mycket som ska göras i grupp och blir en hel del litteratur och artiklar att läsa.

Eftersom vi är första klassen som använder lärplattformen Canvas istället för PingPong, som använts tidigare, är det en aning rörigt att få koll på exakt var man hittar allt och vad som ska göras när. Fullt förståeligt är det ju inte bara nytt för oss studenter utan även för lärarna. Det gör att vi alla försöker förstå var saker och ting finns eller bör finnas. Jag som har en visuell och kinestetisk lärstil satte mig därför i veckan och försökte få ordning på allting med hjälp av post it lappar. Undrar du mer över lärstilar kan du läsa mer om de i ett tidigare inlägg jag skrivit.

Nu efter en härlig helg är det dags att preppa lite inför seminarium imorgon.