Weekend away, helgen innan tenta..

Det här med att boka in en resa helgen innan tenta… Imorgon åker jag till London på en välbehövd återhämtningsweekend. Men… på tisdag är det Tenta med stort T.

Den här delkursen av anatomin och fysiologin har varit tuff. Det har varit extremt mycket att ta in. Vi är många i klassen som varit trötta efter första delkursen och stressade över allt vi ska lära in nu. Man känner aldrig riktigt att man är klar innan en tenta. En hel del fakta sitter, som tur är, men det går inte att komma ifrån att stressen ligger och gror i magen. I en svag stund kommer paniken.

Tänk om jag glömmer allt jag lärt mig över helgen? Borde jag ta med boken? Ska jag verkligen åka?!

Sen kommer den mer logiska delen i mig fram. Det finns inte på kartan att stanna hemma! Kunskapen sjunker in djupare om jag låter den vila och inte hetsar in information. Boken kommer inte i närheten av resväskan!

Jag tror att det är viktigt med balans mellan skolstressen och övriga livet. Jag har gjort vad jag kan och det måste vara tillräckligt. I värsta fall är det omtenta i januari. Det är en helt egen stress i sig men i vissa fall är det värt det. Så nu ska jag packa resväskan och njuta av min minisemester.

Trevlig helg!