15 januari – T2 har numera börjat!

Idag, måndag 15 januari var startskottet för termin 2. En dag fuuuuuull med information på kort tid (från 10:00-12:00), nästan lite för mycket information, men jag tror jag överlever!

Dessa är de tre kurser, med innehåll, som kommer ta min fritid fram tills 1 juni😉 :

Odontologisk profylaktik 3: en teoretisk kurs på 12,0hp där en del av kursen (4,0hp) är på engelska. Vilket betyder att seminarium, redovisningar och den skriftliga tentan är på engelska. Detta är jag lite nervös över, men det kommer säkert gå bra. Skönt att få upp ordspråket i engelska igen eftersom jag bara använder det utomlands nu efter gymnasietiden.

Odontologisk profylaktik 4: den kliniska delen, 7,5hp, och denna termin går vi från att öva på varandra till att få patienter! 9 feb kommer jag ha min första patient! Vi kommer även börja skrapa tandsten snart, först på dockor, sedan på människor, vilket jag verkligen ser fram emot.

Medicinska och odontologiska stödämnen 2: teoretisk kurs med tre huvudämnen – näringslära, cariologi, farmakologi. Totalt 10,5hp. Detta tror jag kommer vara en intressant kurs som passar mig, ämnen i Linda-smak.

(om du följde min blogg under T1 så kanske du ser att det är samma kurser, fast med en annan siffra, det är påbyggnader av kurserna från T1)

Just nu sitter jag på campus Solna och ska ha ett snapchatmöte med några andra KI-diggisar (som vi bloggare på Karolinska Institutet fint kallas). Så inom en snar framtid kanske vi ses på Karolinska Institutets snapchat.