Vad händer i skolan denna vecka?

Hej å hå, ny vecka – nya möjligheter (sorry om jag låter klyschig)!
Då går vi in på vecka 18 och sommarlovet ligger endast 4veckor bort??? (på ett ungefääääär).
Jag har klinikpass 28 maj 8:30-12:00 (alltså 5:te veckan framåt räknat från idag, så det är den sista dagen i skolan inför sommarlovet).
Så ja, om man ska vara exakt då så är det 4v + ½ dag kvar!

Under dessa 4 veckor är det dock bara 9 skoldagar kvar??
+ 2 dagar av auskultation på en folktandvårdsklinik. Detta kan jag berätta mer om när det väl varit.

Alltså 9 dagar kvar i skolan av T2 – så hur ser denna vecka ut då?
Jag antar att ni redan kan gissa er fram till det, den är väldigt lugn och skön 😉.

• Måndag: Ledig!
  • Tisdag: Ledig! (röd dag)
  • Onsdag:
    9-12: Gruppövning – sammanfattn./oblig. reflektion av Odontologisk Profylaktik 3. Antar att det är någon slags utvärdering av vår OP3 kurs då den är avklarad (det var den tentan jag skrev om förra veckan som var uppdelad i tre delar).
    13-15: Internationalisering – Seminarium. Ingen aning om vad det handlar om, inga uppgifter har lämnats ut, så det är ett seminarium som vi inte behöver förbereda oss till utan bara arbetar med under dessa två timmar.
  • Torsdag: Farmakologitenta! Min grupp har tentan mellan 13-16.
  • Fredag: Ledig! (pga. att grupp 2 har klinikpass)

P.S.
Vill bara tillägga att detta är ju mina egna åsikter om vad jag tycker. Jag tycker det känns rätt chill, jag tycker det fungerar bra att pendla långt, jag tycker att det inte är så mycket plugg utöver skoltiden. Däremot vet jag att det finns klasskompisar som inte håller med mig. Folk som tycker att det är mycket pluggtid efter skolan och att vissa kurser är svåra och speciella.

Och med det vill jag bara framföra att vi alla har ju olika upplevelser om saker och ting, bara för att jag skriver här på min blogg att tandhygienistprogrammet på Karolinska Institutet inte är nå överdrivet tufft så behöver det inte betyda att DU kommer känna likadant om du väl börjar här till hösten.
Vi alla är olika och tur är väl det! 😊

Slänger in en bild från ett klinkpass i vintras då vi själva var patienter åt varandra. Nu är det fullt upp med ”riktiga” patienter i behandlingsstolen 😉

Vi hörs!