Hejdå Januari

Jahapp. Då vart den längsta månaden på året slut. Och fort gick det.

Året har börjat med sämre hälsa för min del, 2 gk tentor, start på protetik och planering som måste va flawless så jag o min partner kan hinna hjälpa våra patienter.

Nu börjar februari. Ser inte mycket ljusare ut haha. Got two more exams att se fram emot, längtar på att kunna börja träna, ex klinikpartner och nuvarande klinikpartner försvinner på utbyte, planeringen still on point.

On the bright side får jag en ny klinikpartner. Från Portugal. Spännande! Hon kommer vara med mig i slutet av februari till slutet av T8. Fick träffa en av våra erasmus studenter på sal idag som plugga i Barts i London, men va från Switzerland egentligen. Träffade hans kompisar året innan som va super trevliga.

Speaking of Erasmus så får man åka på utbyte T8. Finns tex portugal, spanien, hong kong, netherlands och london. Krävs mycket planering inför och kan bli lite stressigt med kurskrav osv men feågar du mig så är det värt. Du kommer gå ut ur skolan som tandläkare och börja jobba. Sen är det ansvar, och mer ansvar. Utbyte är unikt i att du åker och upplever ett annat land. Att BO i ett annat land. Träffa nytt folk, ny kultur. Finns inget negativt. Vi fick nån resa när jag gick i skolan till en annan stad i England för att uppleva ”uni life”. Bara det va kul! Skulle nog åkt om jag inte hade barn 😀 Alla som åker verkar komma tillbaka lite mer kloka 😉 Frågor på det?

EXTRA: När man når Termin 4 på utbildningen får du söka till att jobba extra som tandsköterska. Do it. Bra för utvecklingen! Men inte en prioritering!

Tack för att du läser…

Bye bye for now!