Behövs tandsköterskor? #proffsutbyte

I think we all know the answer to this one dont we? ABSO-FREAKIN-LUTELY!

Anledningen till att jag skriver det här är för att innan jag började min utbildning så hörde jag mycket horror stories. Man va tvungen att jobba med någon som man inte alls kom överens med. EVERYDAY! Someone that drives you crazy! (nu vet jag att tandläkarna kan också vara horribla!) En av mina mammas kompisar jobbar helt själv. Sköter allt i  sin klinik. Saves her the headache =).

Now om man har en tandsköterska som man trivs med så är det lite som: ”happy wife, happy life” Då blir det inte bättre!

Våra tandsköterskor i skolan är ju MUI BIEN! me love you very much! vet vart allt ligger och är super hjälpsamma. With that så får man behandla dom med respekt som alla ska ha! Dom behöver inte va så snälla som dom är. Dessutom är dom roliga att ha runt sin bås.. Good company.

Att ha nån som vet vad dom ska plocka fram, hur du jobbar, vet vart allt ligger i sterilen, du kanske tom kan delegera arbeten som fyllningar till hen! I mean…it doesnt get better than that, right! ?

Also. Om du kommer ut och inte kan jobba med dina sköterskor så måste du kunna ta ett steg tillbaka och försöka lösa det. Viktigt inom yrket att kunna samarbeta och styra din environment. Fick auskultera en grym tandläkare i T4 på Folktandvården. Det uppstod en situation som han löste så snyggt! Då släppte faktiskt min lilla rädsla =)

Jag tycker en tandläkare bör kunna sin verksamhet dock. För ibland så kan sköterskorna inte där. Sjuka? lediga? Theyre human too you know. Och då ska man kunna göra saker själv. Plocka undan, ta sugen medan man jobbar. Men kan man inte så kan man inte. Avboka hellre då än att ge patienten saker med sämre kvalitet!

En annan viktig aspekt:  Säkerhet. Alltid bra att vara 3 i rum. 3 is not a crowd. Inte inom tandläkaryrket. its more like:

3 IS THE MAGIC NUMBER

I skolan så assisterar vi och får assistans! Viktigt med PERSPEKTIV! Alltid bra att jobba extra ute också!

Special shout out till Yolanda och Sonia! Har inte haft tid att ta bild på våra sköterskor från T7 tills nu som är WONDERFUL också! <3

Next up: Jobba skift…