Give me strength…or sleep…or time…

Ok så man måste ju erkänna när det börjar bli lite jobbigt…Så here it is- Det börjar bli lite jobbigt. Who am I kidding jag är super stressad. Inte mycket tid kvar och the biggest worry is me failing this exam. Neh its not the end of the world för Karolinska är så snäll att man får några chanser till men.. it will be tougher för då börjar allt pile on top of eachother och det blir mer o mer. Hur hinner jag skriva blogg? I have to take a break dont I?

Första delen börjar sätta sig in my head- Epitel, vävnad, bråsk (you prob read blablabla)..Måste nämna att syrran är läkare. Pratade i telefon och jag sa: vad är det här ”bindesvävnad” it keeps poppin up. Tissue. Its tissue. Glatt muskulatur?? happy muscle?? haha nää.. Svenskan är ju inte tip top måste jag säga. Struggle is real 😂 While Im at it… jag sjunger ”en kule natt” för min pojke. Visa sig att jag har sjungit ”i havets” istället för ”på havets”. Märkte det när en tjejkompis sjöng med mig. Svåra är att byta det nu när man har sjungit låten ett x antal gånger. Man lär sig nåt varje dag ey? (dont judge me, jag är bra på annat).

Men som sagt nu är det tufft. Sömnen är trasigt- kan inte sova bra om nätterna. Kroppen slut, hjärnan switches on like crazy. Det har inte vart ett problem på ett bra tag. This means PMS mood all over. Det hjälper nog inte att man har hormoner i kroppen från preventivmedel och amning..upp och ner- stackars min man. Inte bebis, han får mitt bästa- om ni kände mig skulle ni veta att jag är super rolig.. enligt mig själv iaf. Baby seems to think im funny too 🙂 But my god he drains my energy levels. Tror att han tror att livet är en musikal- thats how much singing is going on.  Bara kötta på ändå.

Förkylning förra veckan som meant that I couldnt read a sentence to save my life. Såååå game plan: every night memorize as much as I can. Got. to. nail. this. Exam… pugh..

Dugga 1. What are you doing to me. And everybody else im assuming. När det inte är barn är det annat så jag tror inte dom andra har mer tid än mig.. 😉

Efter dugga 1 har OF arrangerat en middag (inspark/återspark) för T2 (oss) och T6. Låter super kul med en nice meny och sen fest- super jelly! Får fixa nåt hemma så jag inte blir för avis när dagen kommer. Its not like I cant go fysiskt. Det är mer ångesten att lämna bebis. I am not ready yet… at all!  Vi låtsas att han inte är det heller 😛 My time will come… or not.. who knows..

OF ordnar faktiskt sjukt mycket kul som jag missar i år. Idrottsföreningen fixar snart en dag då man kan gå o hoppa på Bounce för bra priser! Har gått i en Bounce branch i England- sjukt kul! Enjoy you guys! Hoppas att jag kan försöka fixa lite sånna grejer för studenter med barn- men mer kul för barnen än studenterna (both) Vi får se hur det kommer gå.

Kunde inte valt a better uni. Jag hade sjukt kul som student i London men det här är nåt helt annat. Så bra organiserat och så mycket eget ansvar (vilket är skönt!), bra föreläsare och bra stöd.

Glöm inte att söka hit. Låt inte nåt hindra dig från din drömutbildning. KI gör det möjligt för dig med barn att kunna plugga samtidigt så länge du orkar så klart. You will not regret it. Om ni undrar nåt kan ni alltid ta en sväng förbi o kolla runt lite eller skriva frågor här!

until next time ❤️