Hur gör man när man är sjuk?

Om ni bara visste hur mycket planering allting krääääver! blir tokig.

Sitter kl 2 på morgonen och planerar hur jag ska bli klar med mina mål. Hur hämtning och lämning ska se ut. Hur jag ska jobba. Hur jag ska träna. Hur jag ska äta sova leva. Nej ok men allt utom det sista. .

Åh va jag har längtat efter schemat. Vill ni se hur T8 ser ut? klick here

Jag har missat att skriva ett tag för december och jag har inte kommit bra överens. Min kropp la av för ett tag sen. Vi kan börja där.

Har kämpat med UVI sen maj. Och i slutet av nov bytte jag ppiller till en med ostrogen och progesteron. Började lägga ostrogen lokalt för det ska va en last resort för kvinnor i min sits. Jag har inte kunnat träna då jag fick ryggskott och har inte velat trigga igång UVI pga vattenbrist eller nåt sånt.

Så ja all was gravy. Eller fick Ryggskott. Men UVI symptomerna va borta. I was happy. Friday the 13th…also Lucia Började jag må dåligt på min sons lucia grej…Vilade. Gick på Pettson får Julbesök! Jätte mysigt! Lite bilder på det…

Sen nattade jag och somnade. Och vaknade i frossa och ville dö typ. Ja. Man blev ju sängliggandes hela helgen. Utan syrran skulle ju livet suga hårt. Och på söndag fick man lite mer hjälp med childcare. Antibiotika, ipren, alvedon, sleep. Längesen jag blev så knockad. Sist va när jag landade på akuten i england pga tonsiller som fick dräneras på abcess. Good stuff.

2 Lessons.

1. Never procrastinate. Hade IMPLANTAT tenta på fredagen och lämnade disk och allt annat för helgen. BAD IDEA. Ångesten steg rejält.

2. Uppskatta all frisk tid. Always

Awaz, varför gör du så mycket, stressar osv osv. When Im Ill och sängliggandes så önskar jag nog att jag tog vara på varje sekund.

Men Måndagen då så va jag lika trött som ett bananskal. Grät nästan hela morgonen. Nästan hela vägen till skolan på  pendeln. Och jag hade en melt down i skolan också. MEN JAG TOG MIG TILL SKOLAN! I arbetslivet kommer INGEN tacka dig, eller ge dig mer lön om du drar dig in när du är sjuk. Är du sjuk stannar du hemma. HOWEVER. Sleep får man ta igen senare. When theres things to do, theres things to do. Hade terapiplanering och redovisning på måndagen. Fick även gå på introduktion på Aqua dental.

Kötta igenom. Sov som ett stock på natten. Vaknade som en princessa.

Tacksam över att det här landade på helgen. Man kan nog bli sjuk i skolan, men det är väldigt enkelt att falla bak om man gör det. Och för mig är det bara mer ångest.

Next up. Implantat.