remember stress är riktig men ändå inte..wise words från Awaz :D

Tjoohoo,

Så embryologin gick väl bajs.. får man säga så? plugga inte så mycket som jag ville, bebis är vaken mera nu (not complaining its lovely men då görs inte så mycket saker som jag kan planera för). Måste kompletera vetenskaplig intro artikelgrejsen- valde fel typ av artikel (oops..Luckily så får man tillbaka hemtentan så man kan jobba med deras kommentarer) och snart kommer oral biokemiprovet (oh lordie).

Sen åker vi hem till min familj till England en dag efter. Vår nya lägenhet är klar strax och vi ska flytta in, så måste packa grejer.

I hate laundry.

First gray hair. AND did you know about hairloss during breastfeeding. Its happening.

It’s all good so länge jag reality check myself sometimes och påminner mig själv att inte gå runt med spända axlar, andas och ta bort prestationsångesten som kan ta över ibland. Dreams of getting chased och ökad röksug tyder på att jag måste försöka ännu mera. Kom precis hem från maldiverna- youd think id be all rested out. I am but still not.. know what i mean?

Inget att va stressad över i verkligheten som sagt, borde bara thank my stars att vi har det bra, healthy, happy, och att jag har chans för omprov och att under prov SÅ FÅR MAN GÅ UT OCH AMMA (vilken lyx!!), det är nya tider helt enkelt och håret växer tillbaka och allt är i mitt huvud och..bla bla..

but the mind thinks what the mind thinks specielt när träning är på halt (by that i mean jag får inte träna som jag vill- alltså köra så jag känner mig extremt slut och endorfinerna kickar in) och för en hyper människa för mig finns då energi finns kvar för skräptankar. Och förr brukade jag bjuda mig själv på nikotin men nu finns det inte (so shoooot me)

..Sen är det ju så att det är mycket i världen som pågår som får min hjärna att gå upp i varv och krossar mitt hjärta och en del av mig fattar verkligen att allt detta som jag skriver blir helt orelevant i verkligheten because its problems som inte är problem bara onödig stresshormoner som triggas igång för ingen riktig anledning.

Har vart så positiv men det va dags att visa er att allt inte är en breeze 🙂

Lets add a few nice things though. Va på min systersdotters lucia för att sätta igång xmas spirit, träffat en ny medlem i familjen (underbara bebis), xmas shopping done, ätit lussebulle och last but not least att vakna och se att min son har krypt till mig i sömnen (jeeebus.. melts my heart). Sen finns det mycket mer happy stuff I can write men vi sparar tills nästa gång.

Sista sak, if you feel like you are about to have a melt down så är det en sak som tröstar. KI har under rubriken student hälsa ett nr som man kan ringa för att kunna boka tid för att prata med nån som kan hjälpa. Det har inte gått så långt för mig ännu men skönt att veta att det finns.

Bye for now..