Stockholm Swedental och Odontologist riksstämma and then some.

Onsdag den 16 hade jag bokat in mig på en föreläsning om socker på riksstämman. Skulle inte hinna gå dit någon annan dag.

Swedental fanns i England, Birmingham och hette the dental show. Vi brukade gå hela familjen (med mamma, inte randomly) och jag hade sååååå kul! Massa coola saker från företag inom tandläkarbranschen. Jag och mina syskon gick runt som dårar och samla på oss allt. Man kom hem med tandkräm, tandborstar (pennor haha) och saker som mamma sen tog för vi inte hade nån nytta av…colourful things…good times! yes im sad but I LOVED AND LOVE IT! För 15 år sen vart det en svensk man där som sålde tandsmycken 🙂 Jag ville såklart ha en. Ville ha en silverstjärna med en diamant i men mamma sa att jag får börja med en sinple silverstjärna. Hon vägra göra hål i min tand (good decision) och satte fast den med nåt annat. Den är kvar STILL. 15 år. Min familj och man mobbar mig för den men den har vart där så länge nu att den är en del av mig. Skulle jag sätta fast en ny när den åker av? No I would not.

Soooo I was very excited. Min man skjutsa mig och bebis dit så vi kom 10 min innan öppning, I did not mind ! Drack mitt kaffe myste med gulleplutten och vänta patiently. Jag frågade ingen i min klass för jag antog att dom va i skolan/pluggade. So anyway jag kommer in och planerar hur jag ska gå så jag inte missar något. Jag va på jakt efter loups också:

img_2599

Typ sånna. AWESOME STUFF!! Jag vet vilka jag ska köpa när det är dags nu 🙂 Jag har problem jag vet. We will get back to these later.

Aja jag går runt o BÄM där finns ett gäng klasskamrater. Pleasant surprise 🙂 gick runt lite med dom och sen vart det dags för föreläsningen. Lyckades stanna i 45 min innan plutten vakna 🙂 Very good. Sen fortsatte jag gå runt where i left off och BÄM mer klasskamrater 😀 Det blev en ännu roligare dag än vad jag trodde att det skulle bli and I was expecting a very fun day! Lunch ingick också för jag hade bokat föreläsning (100kr för studenter). Fick hjälp att ta ner barnvagnen av en äldre terminare (always there when you need them). Nice lunch. Sen fortsatte äventyret på swedental :D.  Köpte tandkräm för lillen och hans kusiner. Åt glass och choklad – som tivoli för folk inom tandvården.. eller bara jag.

Thank heavens för barnvagn och babybjörn. Bebis hade jag i baby björn hela dagen och barnvagnen vart fyyylld av saker som jag kunde gå igenom glatt när jag kom hem. Testade oral b nya tandborste och phillips. Oral b – enligt mig är iphone för tänder. I like it. Det fanns äldre terminare som jobbade på olika företag, och träffade på några föreläsare också. Great day.

Dagen efter var jag på auskultation på folktandvården vasastan. The best. Jätte fint och fräscht men det bästa var att jag fick titta på en super duktig tandläkare. SUPER DUKTIG. Varför tycker jag att en tandläkare är duktig? Patienterna va väldigt bekväma- thanks to him that is, kommunikationen va så som jag skulle villja, tekniken va very neat och organiserat och dessutom var tandläkaren super pedagogisk. Vad sa han som första tips? Get the loups 😀 I Agreed! haha. The loups are the S**t. Magnifies allt så man inte behöver anstränga sig för att hålla en bra ställning. Super hero dental glasses ska jag kalla dom.

Jag har min mamma som förebild men hon vart inte den mest pedagogiska 😀 Bäst med patienter och vården hon gav. Men hon jobbar inte längre och jag känner att jag har hittat min handledare iaf- yes I feel like I need to tell you why Im picking someone over my mother who is a dentist. It does not mean I love her less 😀

Glömde nästan att det är dags att bada. Varma hälsningar.. until next time…

img_2410