Uppe på berget där bodde tre troll…och dom hade gingival crevicular fluid

Ok, 1 dag kvar att plugga inför oral biokemi och 2 dagar kvar tills lov och packning är klart inför flytten (nästan) och bebis mår bra (knock on wood) och det som går runt i mitt huvud är barnsången om hur lilla olle bolle sa böööh..och allt annat jag håller på att lära mig. its all good though. Alla barnramsor har en lugnande effekt till skillnad från kanske system of a down eller stormzy… lyssnade på good old school rnb också men dom är väl också ganska lugnande. Eller?

Nu känns det som att jag kan mer, till skillnad från embryologin som jag måste göra om. Im going to nail it next time you’ll see. Men jag är ändå lite rädd för att jag missat nåt.. like, jag har 5 frågor och om 2 eller 1 är nåt som jag missat så blir det lite jobbigt. Så varje dag går jag over and over mina grejer och lär mig lite till och lite till just. in. case. (små små detaljer) Cant wait till its over samtidigt som att det är sjukt spännande. You think Ive lost it but I lost it a long time ago.

Fick tips om att köra lite mindfulness under dagar när jag hinner. Breathe. Bara nån minut räcker för att bli sane igen. Brukar använda amningstiden att ta igen lite, mysa med bebis men sen så blir man ju sömning och ibland kan man sova då bör man (not on the train) och ibland är det upp och hoppa igen(like if youre on the train).

I love coffee 🙂 Hade slutat dricka ett tag men gud vad det smakar bra dom här dagarna. Tror inte det hjälper physiskt men psykologiskt känns det som ”ready, get set, GO!”

Got carried away. Ville berätta hur jag tänkt göra nu på torsdag during a mind block (god forbid it happens..god, gods, buddha, spirits of the world…whatever you like to call it). I will close my eyes, breathe och tänka på små grodorna låten eller bockarna bruse, tänka på bebis, koppla av och hopefully the answers will come to me. what you think? Vi får väl se på torsdag 😀 Wish me luck!

Bye bye b.e.a.utiful