JAG (+ADAM) HAR ÄNTLIGEN KÖPT EN LÄGENHET!!

Äntligen har the D-day kommit!
Igår 24/4 skrev jag och pojkvännen på kontraktet till en lägenhet! En tvåa på 65,5 kvm – topprenoverad, balkong, hiss och nära till centralstationen, kan man önska något mer?
😉
– NÄ!

Tillträdesdagen är den 1/6 (ja, vi har sommarlov redan då) och jäklar vad jag längtar tills man börjar inreda och få alla saker på plats. Känna att det här är VÅR lägenhet liksom.
Bara att gå på IKEA, MIO eller Media Markt och köpa inredning, eller bara kika runt – huuur mysigt?? Sen när man får kvittot kanske det inte är lika kul längre haha, men men, that’s life!

Satan vad bra jag kommer plugga här under T3 i höst <3

Back to school:
Idag hade vi den näst-sista skriftiga tentan för T2 – Odontologisk Profylaktik 3. Tentan varade mellan 10-12 och innehöll 3 olika delar:

• Tandsten (uppbyggnad, instrumenten och sjukdom)
  • Hypersensibelt dentin och rotkaries (ilande tänder, tandslitage, hur rotkaries bör åtgärdas)
  • Patientundervisning (egenvård, empati för patienten, hur ska patienter behandlas?)

När tentorna är uppdelade i olika områden såhär så kan man kugga en del, vi säger tandstensdelen, men klara de andra två och då behöver endast tandstensdelen göras om!

Efter tentan hade klassen en knytisfika ute i solen, så mysigt!!

Vår nästa tenta – alltså den sista skriftliga är farmakologi nästa torsdag. Denna tenta är den första då vi i klassen kommer vara uppdelade i olika grupper!! Jättekonstigt!
9-12 kommer två grupper ha en tenta.
13-16 kommer jag ha min tenta.
Lärarna påstår att vi kommer få tre olika tentor (för att gruppen på e.m. inte ska kunna fuska), så vi får väl se. Detta blir speciellt.

Ha en fortsatt bra dag i detta härliga vårväder! 😊