Då är man godkänd på sin första online tenta!

Idag fick jag reda på att jag blivit godkänd på min oral hälsa – vetenskap 1 tenta whop whop!! Det känns så skönt att den kursen är över då jag upplevde att den va lite svår just på grund av att den kursen läste vi på engelska.

Men till er framtida thyg-studenter så vill jag säga att ni inte alls behöver vara oroliga eftersom det är inte en omöjlig kurs att klara av. Kursen handlade en del om hur vetenskapliga artiklar är uppbyggda och det var en del begrepp man skulle kunna, sen hade vi också två grupparbeten som var mer som träning inför tentan.

Nu har vi officiellt två tentor kvar, farmakologi och radiologi och sen har vi sommarlov!! Det känns så sjukt att det bara är ca 1 månad kvar tills första året på tandhygenistprogrammet är över. Jag kommer nu spendera resten av min dag på farmakologi studier då tentan är om mindre än en vecka. Önska mig lycka till!