Mina första skoldagar – termin 3

Då var det torsdagen den 6 september och jag har gjort min första vecka på termin 3. Nu är det bara att räkna ned, 15 skolveckor kvar till julledigt 😉

Hur har första veckan varit då?
Trots att det bara gått 4 skoldagar känns det som veckan har varit rätt lång ändå. Det är förmodligen för man inte är inne i detta ’’flow’’ än – gå upp tidigt, resa långt, sitta still framför föreläsningar och sedan åka lika långt hem och vara hemma runt 18-19.

Idag hade jag dock en kortare dag, 9-12, det var första kliniktillfället för terminen. Vi fick nya patienter, patienter med större behandlingsbehov jämfört med termin 2. Vi har även kvar några patienter från terminen innan om de inte var färdigbehandlade/färdigkontrollerade. Nytt för termin 3 är också att vi jobbar mer under tidspress för att komma in i ett snabbare arbetstempo.

Tidspress låter dock lite hårt, vi har fortfarande 1h och 15min för varje patient, vilket är lååååång besökstid för det vi gör. Vi kommer även ha 2 patientpass under f.m., under termin 2 hade vi endast 1 patient på f.m. och 1 på e.m..

Nu ser en f.m. ut såhär:
8:15 – 8:30 FÖRBEREDA BÅSET INFÖR EN KLINIKDAG. KORT SAMLING
8:30 – 9:45 PATIENT
9:45 – 10:00 DUKA AV OCH FÖRBEREDA FÖR NÄSTA PATIENT
10:00 – 11:15 PATIENT
11:15 – 12:00 STÄDA, FÅ DAGANTECKNINGAR SIGNERADE OCH EV. SAMLING MED REFLEKTION

Nu tar jag helg (men inte ledigt då jag ska jobba i helgen) och det ska bli väldigt skönt!!
(Om inget speciellt händer på lördag kl 20:00 kan ni kika in tv-programmet Duellen på SVT. Gissa 3 gånger vem som kommer vara med och tävla där?…)

För övrigt så ska jag gå på partiledardebatten ikväll. Av någon anledning så är den sista liveinspelade debatten här i Gävle?! Det ska bli intressant då detta är första året jag får rösta. Få se om någon partiledare kan övertyga en lite extra.

Kom ihåg att rösta!!