Deadline 😱

Nej, det Ă€r inte sĂ„ farligt som det lĂ„ter. 🙃 Jag satte en egen deadline för mig sjĂ€lv att vara klar med alla delar i uppsatsen tills i gĂ„r, 1 december, och jag lyckades. NĂ€stan. Haha! Min idĂ© med att sĂ€tta en tidig deadline för mig sjĂ€lv var att jag under december ska ha tid med följande:

• Redigera, smĂ„putsa och fila pĂ„ innehĂ„ll, formuleringar, diagram och grafer
  • SĂ€kerstĂ€lla att referenserna stĂ€mmer
  • Göra uppsatsen snygg estetiskt (om det gĂ„r)
  • KorrekturlĂ€sa
  • Göra en eller tvĂ„ post hoc-analyser i Stata
  • Fila pĂ„ titel, syfte, slutsatser och sammanfattningen
  • LĂ„ta andra lĂ€sa min uppsats och komma med feedback
  • Förbereda presentationsmaterial av uppsatsen
  • Öva att formulera mitt budskap med uppsatsen
  • Med mera

SÄ Àven om det kÀnns som att jag nÀrmar mig slutet finns det en del kvar att göra. Jag hade ett vÀldigt bra möte med min handledare i dag och det var mer som en avstÀmning i hur jag lÄg till. Hon tyckte jag hade hunnit lÄngt och att det lÄter som en bra plan av den tiden som Àr kvar.

För att fira sÄ trÀffade jag en kompis och kÀkade lunch. Till efterrÀtt Ät vi saffransvÄfflor med lingongrÀdde. Det var dundergott! Hörs snart igen! /Oscar

kistudentenoscar

Jag heter Oscar Berg och Ă€r 28 Ă„r och kommer frĂ„n Östersund. Jag lĂ€ser Ă„ttonde terminen pĂ„ lĂ€karprogrammet och hĂ€r skriver jag om min vardag och hur det kĂ€nns att bli doktor.