Läsårssammanfattning och grattis till examen!

Och så var denna termin slut… Bra kämpat du som nu tagit examen. Du som läst din absolut första termin. Du som läst ditt första år. Du som efter sommarn bara har ett år kvar. Du som är halvvägs, och du som kanske känner att du har väldigt mycket kvar. Bra kämpat!

Nu är det dags att ta lite välförtjänt ledighet, som för de flesta av oss kommer att kombineras med lite jobb… för ekonomins skull. Men glöm absolut inte bort att njuta, samt vila upp dig. Min fjärde termin, mitt andra år här på KI, har varit en berg och dalbana. Denna termin hade vi vår första praktikperiod, SÅ SPÄNNANDE. Terminen innan skrev vi en hel del förberedande tentamen, SÅ KÄMPIGT. Det har gåtts på diverse sittningar, SÅ ROLIGT. Vi har fått fortsätta utveckla vår TAKK-kunskap och lära oss mer om kommunikationshjälpmedel (AKK), SÅ INTRESSANT.

Där emellan har det fortsatt gå en väldans upp och ner i form av exempelvis avklarade uppgifter, underkänd tentamen, intressanta föreläsningar och massa skratt. Jag kommer faktiskt sitta med dispensansökan inför höstterminen, och vissa kanske redan sliter med någon omtentamen. Medan för andra så kanske kommer det under nästkommande termin. Jag förstår om detta är något som ligger som ett orosmoment och något som kan vara svårt att släppa tagit kring. Det är verkligen inte hela världen dock. Det viktiga är inte hur många gånger det tar att klara av någonting, det viktiga är ATT vi klarar det, och det är väl självklart att vi gör det!

Minns inte bara de jobbiga stunderna är väl vad jag någonstans försöker förmedla. De definierar en inte. Det ger dig mer erfarenhet. Det är lika viktigt, om inte viktigare att tänka på de stunder där det gick så himla bra. Där du hade så himla roligt. De är de stunder som kommer leva kvar betydligt mycket längre.

Jag vill iallafall avslutningsvis i terminens sista och hoppiga inlägg säga ett STORT grattis till alla ni som tagit examen och jag önskar er all lycka till i framtiden!

Det här blev ett väldigt kort avslutande terminsinlägg men jag tycker det passar bra för ändamålet. Lägg undan datorn och njut nu av en välförtjänt ledighet! Glad sommar så ses vi i höst igen.

Allt gott!

//Filippa, logopedstudent

Filippa, Logopedstudent

Mitt namn är Filippa och jag läser termin 6 på logopedprogrammet. Att kunna kommunicera med vem som helst när som helst är en självklarhet för de flesta av oss. Jag vill kunna hjälpa och stärka individers kommunikationsförmåga där den är bristfällig eller helt uteblir, och därför valde jag att börja plugga till logoped. På bloggen kommer ni att få insikt i hur det är att vara student på logopedprogrammet men även hur studentlivet allmänt ser ut vid karolinska institutet. Vi hörs!