Äntligen hemma

Hallå!

Jag är tillbaka i Sverige efter fem veckor i Indien och det känns skönt. Jag kommer nog behöva helgen att anpassa mig till ny tidszon samt ta igen sömn från den långa resan hem. Dessutom måste jag slutföra diabtesarbetet och kommer säkert behöva skriva lite på det också. Nästa vecka är sista veckan på diabeteskursen och vi kommer vara på Karolinska sjukhuset i Solna för projektpresentationer, seminarier och klinikbesök.

Sista dagen i Delhi köpte vi massa kryddor och allt från curry, koriander, anis, kardemumma till kanel. Till följd av det luktar just nu hela vår lägenhet som ett indiskt kök. Prio blir att paketera kryddorna i täta förpackningar.

IMG_9911.jpeg

Om drygt en vecka börjar en ny kurs – kirurgkursen! Jag skriver mer om mina förväntningar om den i ett kommande inlägg.

God fortsättning till er alla! Och sa jag att det är skönt att vara hemma? /Oscar

kistudentenoscar

Jag heter Oscar Berg och är 28 år och kommer från Östersund. Jag läser åttonde terminen på läkarprogrammet och här skriver jag om min vardag och hur det känns att bli doktor.