Karolinska Institutet, Neo. Foto: Erik Flyg.

Ansökan till höstens program är öppen!

Kanske är du här på bloggen för att du är nyfiken på att plugga på KI – nu har du chansen!

Igår, den 15 mars, så öppnade ansökan till hösten utbildningar. Här finns en stor bredd; allt från våra olika program, distansutbildningar, kompletterande utbildningar för dig med examen utanför EU till fristående kurser. In och kika på ditt nästa steg mot ett viktigt yrke som gör skillnad!

Ansökan är öppen fram till och med den 19 april!

Studentbloggen är en jätte bra källa till att få en inblick i studentlivet eller hur det kan se ut på de olika programmen. Här har vi skrivit olika tips för hur du klarar nya studentlivet, tips angående studentlitteratur och studieteknik och annat smått och gott!

KI:s Instagram

Några av oss digitala ambassadörer är också aktiva på KIs instagram kanal – här delar vi också med oss av tips, uppdateringar och reflektioner över studierna, studentlivet och sånt som händer på campus!

Skugga en student

Om du vill få en närmare inblick i hur det är att vara student på KI så kan man också få möjlighet att ”skugga” en student. Då får man gå med på en helt vanlig dag på det program som du är nyfiken på, se våra fina campus och lokaler, vara med på en föreläsning etc.

Foto: Erik Cronberg, Press

Digitalt Öppet Hus 23 mars 2022: https://utbildning.ki.se/digitalt-oppet-hus-23-mars-2022

KI har ett digitalt öppet hus den 23 mars mellan kl. 15.00-18.00 så vem som helst i hela landet kan delta! Då kan du chatta med studenter och studievägledare och få svar på eventuella frågor om studierna, studentlivet och allt där emellan.

Om du har frågor så är det bara att skriva i kommentarerna nedan eller använda funktionen ”Fråga en student”! Varmt välkommen till KI!

Foto: Ulf Siborn, Press.