Välkommen till gymmet på KI

Hej alla!

Nu när vädret går åt det kyligare hållet vänder sig många till inomhus träning. Då vill jag påminna, om inte belysa, att både Campus Solna och Flemingsberg har kostnadsfria gym för personal och studerande.

Hur hittar man till gymmet?

För campusgymmet i Solna, som även kallas ”Box”, kan du ta dig till huvudbyggnaden på Berzelius väg 9. Om du svänger till vänster innan matsalen så ser du en lång korridor med en flagga som markerar ingången.

För att ta sig in i gymmet använder man sig av appen Wondr. Genom att vara inloggad bekräftar man att man är KI associerad och att du ska följa husreglerna. Hur man installerar appen kan du läsa om här.

Efter ett tryck på ”Open door” på hemskärmen så är det bara att träda in. I denna app kan du även se vilka aktiviter som anordnas i lokalerna. Det är Friskvården KI som driver de två campusgymmen och erbjuder träningsklasser i samarbete med IdrU (Idrottsutskottet MF).

Det finns flera pass per dag du kan boka in dig på. Några exempel på vad som erbjuds är badminton, volleyboll, futsal, dans, bordstennis och yoga. Listan är alltså lång!

Inne i lokalerna på Campus Solna har du två omklädningsrum med skåp. Dessa låser du med KI kortet. Även duschar och bastu finns tillgängliga här. För att ta sig till själva gymmet passerar man bollhallen med badmintonnät och pingisbord. Gymmet har bl.a. lyftzon med plattformar, hantlar, ringar, chinsräcken, cyklar och löpband.

Alla studerande är välkomna! Tröskeln för tillträde är väldigt låg. Du kan komma med en grupp vänner för att spela pingis, eller springa på löpbandet en lördag morgon. Hur du vill börja och vad du vill göra är upp till dig, däremot är detta en väldigt bra resurs att utnyttja.

Ha det bra!

Betul, läkarstudent

Hej! Jag går Termin 5 av det 6 åriga läkarprogrammet. Just nu lär vi oss om klinisk medicin. Hör gärna av dig vid frågor.