Studieplatser vid Campus Flemingsberg!

I mitt förra inlägg pratade jag om lite tips som var väldigt värdefulla för mig vid pluggstart. En sak som jag dock inte tog upp där var alla de mysiga och bra studieplatser runt om campus. Det tänker jag också är en otroligt viktig sak och tänkte därför ta upp det i detta inlägg. Jag tycker exempelvis att det är väldigt skönt att ha någonstans att sitta efter föreläsningar för att samla tankarna. Det är också väldigt bra om du som mig inte pluggar bra på hemmaplan (det finns ju så mycket mer roliga saker att göra hemma än att vara fokuserad :)) att kunna boka ett rum, åka till campus, få plugget gjort för att sedan åka hem och kunna göra allt det roliga.

(För att boka grupprum se längre ner i inlägget)

• KIB (Universitetsbiblioteket, ANA8)

Biblioteket är ett suveränt ställe att plugga på. Där finns många olika typer av rum och ytor att utnyttja samlat på ett och samma ställe. Du kan sitta i tysta delen, boka grupprum, sitta i sköna fåtöljer. Sen är det ju otroligt smidigt att ha en kopiator nära till hands, samt kurslitteratur rummet.

• Lärosalar 6J-6Q (ANA8)

För de som är många och behöver ha lite större lärosalar för arbeten och dylikt finns det beläget på våning 6 i ANA8. Några av de är föreläsningssalar och med det mindre smidiga för plugg. När du bokar ett grupprum (som jag beskriver hur nedan) finns det ett litet info i uppe i högra hörnet på alla rum som går att boka. Tips är att alltid trycka på den innan om det är ett rum du aldrig varit innan för att få reda på hur många rummet rymmer osv.

• Staden (ANA8)

Staden ligger in bakom odontologiska föreningens pub. Där finns också supermysig grupprum i olika storlekar, allt från ordentliga miniatyr lärosalar till rum med låga bord och sköna fåtöljer. Grupprummet har tyvärr varit fulla varje gång jag varit på foto-tur så tro mig när jag säger att de är väldigt mysiga.

• Zanderska huset (ANA23)

Zanderska har väldigt många bra ytor för grupparbeten som självstudier. Finns fler guldkorn som jag tyvärr ej kunde ha med på bild så tips tips tips att ta en titt där nästa gång. Man hittar alltid en ny vrå där.

• KI CLINTEC (ANA10)

Detta hus har jag faktiskt inte superkoll på vad det kallas men ni alla har varit där iallafall 1 gång. I detta hus gör en sitt KI-kort. Här finns en blandning av enskilda studieplatser och öppna ytor, samt bokningsbara grupprum som jag tyvärr ej fick med på bild. Det finns också mikrovågsugnar här.

För att boka lokaler på campus går du in på ki.se –> Meny –> Student på KI –> Campusinformation –> Lokalbokning (snabblänk https://utbildning.ki.se/lokalbokning-for-dig-som-ar-student ). Logga in via länken och sen är det bara att boka på. Enklast är att välja vilket campus du vill boka på för att smidigt hitta det rum du vill boka.

SÅ! Detta är mina favoritplatser att plugga på runt omkring campus. Självklart finns det massa fler studieplatser. Jag tycker det känns som att det står massa lediga bord och stolar på varenda öppna yta vilket är toppen. Nästa gång ditt favoritrum är bokat. Testa något av ovanstående.

Plugga lugnt!

Allt gott!

// Filippa, logopedstudent

Filippa, Logopedstudent

Mitt namn är Filippa och jag läser termin 6 på logopedprogrammet. Att kunna kommunicera med vem som helst när som helst är en självklarhet för de flesta av oss. Jag vill kunna hjälpa och stärka individers kommunikationsförmåga där den är bristfällig eller helt uteblir, och därför valde jag att börja plugga till logoped. På bloggen kommer ni att få insikt i hur det är att vara student på logopedprogrammet men även hur studentlivet allmänt ser ut vid karolinska institutet. Vi hörs!