Min resa på SACO-mässan

Viste du att Karolinska Institutet rankas som en av de främsta medicinska universitet i världen? Att vara utställare på Saco-mässan gav mig möjlighet att dela denna spännande information med blivande studenter. En gång i tiden, bara för några år sedan, vandrade jag igenom korridorerna i gymnasieskolan, osäker på framtiden och full av förväntingar. Det var mitt sista år i gymnasiet, och tanken på att välja karriär var både spännande och skrämmande.

Den 29/11 respektive 30/11 i år, jag var inte längre den sökande studenten efter sin karriär utan snarare en av de stolta utställarna som representerar Karolinska Institutet och Audionomprogrammet på Saco-mässan. Låt mig dela mina erfarenheter som utställare på Saco-mässan och ge dig en inblick i vad som gör vår institution speciell.

Det som gör Karolinska Institutet specciellt och unikt jämfört med de andra universitet är inte bara att det är känt som bästa medicinska universitet, utan att lärararna samtidigt som de undervisar, forskar och jobbar på klinik för att förbättra och utveckla undervisningen efter aktuell forskning och i takt med teknisk utveckling.

Ni är säkert många som undrar vad är Saco-mässan? Saco-mässan är en av de största mötesplatserna för studenter och akademiker i Sverige. Den samlar univesritet, företag och organisationer under ett tak för att ge besökarna möjlighet att utforska olika karriärmöjligheter, få information om olika utbildningar och yrken.

Under dessa två dagar på Saco-mässan hade jag förmånen att få lära känna så fantastiska människor. Mötet med alla trevliga stundeter och andra fantastiska utställare har varit en otrolig upplevelse. Att dela med mig min passion och engagemang för audionompragrammet och framhäva många möjligheter som utbildningen/yrket erbjuder har verkligen varit höjdpunkten under mässan. Det har varit ett fantastisk tillfälle att träffa alla er potentiella studenter och blivande akademiker. Ert engagemang och era frågor har gjort dessa dagar minnesvärda och inspirerade.

Jag hoppas att ni fick svar på alla era frågor och funderingar under mässan eller kanske fick kännedom om vad är en audionom och vad har utbilningen/yrket att erbjuda. Observera att du är varmt välkommen att ställa yterligare frågor eller funderingar som du har kring hur det att plugga på Karolinska Institutet eller på audionomprogrammet.

Tack för att ni har delat er tid med mig och jag ser fram emot att träffa alla er på Karolinska Institutet.

Stort lycka till!!