Välkommen till studentbloggen för nya läkarprogrammet!

Hej!

Vad kul att du hittade hit till studentbloggen! Mitt namn är Eileen Saffari och jag studerar till läkare på Karolinska Institutet. Jag läser just nu termin 5 och praktiserar för fullt på Danderyds Sjukhus. Tanken är att ni ska få följa mig på min resa genom läkarprogrammet här på bloggen. Det ska bli så spännande att få dela med mig om den händelserika vardagen som läkarstudent på KI.

Lite kort om mig då! Jag blev antagen vårterminen 2022 genom det alternativa urvalet (PIL). Det är ett urval baserat på högskoleprov, begåvningstest samt intervjuer. Jag hade då arbetat på café samt satsat allt på högskoleprov, under cirka 1 års tid, för att ta mig in. Utöver studier är jag en person som alltid älskat musik och på fritiden ägnar jag en stor del av min tid till musikproduktion. Är det inte studier eller musik, umgås jag ofta med mina nära och kära. Det är mitt sätt att samla på ny och positiv energi!

Jag har haft otroligt kul under mina 5 terminer och det ska bli så spännande att få skriva lite närmre om mina dagar här på bloggen. Har du dessutom tanken på att söka läkarprogrammet och läsa medicin får du gärna höra av dig vid frågor.

Men tills dess ses vi här på bloggen! /Eileen, läkarstudent.