Ny vlogg – Följ min resa genom läkarprogrammet

God Jul kära läsare! 🎄

Min läkarexamen närmar sig med stormsteg och det är nu drygt tre veckor kvar innan det smäller. Det finns dock mycket kvar att skriva om. Så innan jag försvinner härifrån kommer jag publicera några sista summerande inlägg om läkarprogrammet på KI. (OBS! Bloggen finns kvar)

Jag har länge velat göra en video likt ovan, där jag sammanställer alla praktikplatser från min läkarutbildning. Som läkarstudent har du sällan en fast punkt under utbildningen. Det gäller framför allt klinterminerna – andra hälften av läkarprogrammet. I stället befinner du dig i ständig rörelse och alternerar ofta mellan olika avdelningar, kliniker och sjukhus. Det har därför varit mycket spännande att blicka tillbaka på alla praktikplatser med hjälp av videon ovan. Med cirka 170 praktikdagar och 60 olika praktikplatser senare, går jag i mål och kan äntligen lämna läkarstudent-skylten på bordet.