Upptäck världen av forsking på KI som student

Hej alla kära studenter på KI, både de nya tillskotten och de mer erfarna! Jag är här för att göra ert tid på universitetet ännu mer spännande och full av äventyr. Som ny student finns det oändligt med möjligheter som väntar på dig, och en av de mest fascinerade är faktiskt chansen att bli en del av en spännande forskningsprojekt!

Kanske har du redan hört talas om att KI är känt för sin fantastiska medicinska och biomediciniska forskning, men vad du kanske inte vet är att forskning här täcker en mängd olika andra ämnen såsom psykologi och du kan vara en del av de stora upptäcken och påverka vår värld positivt.

Låt mig förklara lite kort varför du som student bör tänka på att vara en del av en forskningsprojekt:

• Gynnande kunskap: När du är med i forskning får du chansen att lära dig ännu mer om DITT ämne och hur själva forskning faktiskt går till. Det är som att gå på en djupdykning i din favoritgrej.
  • Praktiska erfarenheter: Du får chansen att jobba med experter inom det ämnet och uppleva hur forsking fungerar. Det är som en litet praktikplats för din hjärna!
  • Pengar i fickan: Många av dessa studier ger dig något extra i fickan. Det kan vara från ett presentkort till pengar. Och det är alltid trevligt att studentbudgeten kan växa lite!
  • Hjälpa till med vetenskapen: Du kan bli en superhjälte i vetenskapens värld. Du hjälper således forskarna att hitta svar på viktiga frågor som kan hjälpa vårt samhälle. Det är som att rädda vår värld på ett sätt, fast i en labbrock istället!

Här nedan kan ni se exempel på hur det kan se ut:

Så kära student om du är nyfiken tveka inte att kolla in möjligheterna att vara med på en forskningsprojekt här på KI och forma framtiden! Här kan ni även utforska forskningsmöjligheter inom psykologi.

Ha det bäst kära studenter!

/ Daniela

Daniela, psykologstudent

Frågan om varför vi beter oss som vi gör växte allt mer med tiden och enda möjligheten att få svar på mina frågor var att studera psykologi! På bloggen kommer jag göra mitt bästa att inspirera er framtida studenter att aldrig ge upp era drömmar. Utöver detta kommer jag bidra med en inblick i psykologprogrammet och studentlivet på KI.