Jobb, träning, plugg och kickoff med KI-bloggen

Dag på dag trillar förbi och helgen hinner inte sluta innan nästa börjar. Tycker ni inte också att veckorna går så sjukt fort? Jag älskar oftast både veckorna och helgerna så det gör inte så mycket i sig att det går undan. Men ibland känns det lite läskigt när det känns som någon typ av snabbspolning. Ni vet när en tycker att en ska hinna så mycket men så far dagarna och veckorna i ultrarapid?

Idag har jag i alla fall fått in inslag från alla olika håll. Började dagen med en tidig frukost för att sedan hålla Burn på Rosa Skrot. Älskar att hålla morgonklasser, förutom just när klockan ringer och jag måste kliva upp kanske, men utöver det – jag blir pigg och glad av medlemmarna som kör på, jag får starta dagen med att hänga på Skrotet och jag kan passa på att träna, dricka kaffe eller hänga med sköna människor. Idag efter passet blev det både mysigt häng och träning. Väntade in Greta med att låta armarna få tröttas ut en smula och sen var det dags för lite (MYCKET!) högintensiv träning. Passet såg ut som följande:

Del ett
En person jobbar och gör övningarna nedan och den andra vilar, upprepa totalt fyra vändor var.

• 10 snakerope slag
  • 5 burpees
  • Upprepa fem varv
  • Byt person!

Del två
En person jobbar och gör övningarna nedan och den andra vilar, upprepa totalt fem vändor var.

• 10 KB svingar
  • 100 hopprepshopp (eller 50 dubbelhopp om ni är lika tuffa som Greta)
  • Byt person!

Ett jobbigt men skönt pass, framför allt att göra med en kompis så att en inte kan backa ut och fega utan köra på till max. För mig är träningen en naturlig del oavsett hur mycket eller lite plugg det är, jag vet att alla tänker olika men jag anser att jag gynnas enormt av det i såväl pigghet och energi som motivation och glädje.

Bild från annat svettigt träningspass!

Efter passet åkte jag hem för en andra frukost och drog sen igång med plugget för dagen. Kurslitteratur och en artikel har lästs och gjorde en grovplanering av kursen för att vara på banan. Det är lite klurigt när det är lösa ramar för en kurs. Såklart har du alltid, mer eller mindre, eget ansvar för att lägga upp studierna men när det verkligen är tomma dagar som du ska planera upp så gäller det att verkligen göra det. För min del tycker jag det är lättast att planera in i kalendern när vad ska göras och sen försöka hålla det. Hitta en lagom nivå och få känslan av att det är ditt jobb du sköter (men sjukt kul att få lära sig massor på jobbet!!).

Med choklad och te blev det lite lättare att plöja igenom några kapitel i kursboken.

Efter några timmar vid datorn var det dags för kick off med KI-bloggen. Så fint att träffa både de andra bloggarna men också våra koordinatorer. Förutom att kvällen bestod av fint sällskap så fick vi även god mat, hade bra snack inför kommande månader och avslutningsvis var det dags för boule turnering. Jag kanske inte var den vassaste kniven i lådan, meeeen mitt lag bestående av Tanya och Linda vann trots allt! Och är ni nyfikna på de andra bloggarna på KI så kika in här för att hitta runt och läsa loss. Det är så många program som lockar mig och som jag absolut skulle kunna tänka mig att läsa, hur kul att läsa fysio eller läkare? Det får bli när jag är klar med psykolog!

Superfint med vegansk mat <3

Oskar och Timo snackar lite taktik med domaren.

Sjukt viktigt att mäta rätt på millimeter…

SLUTET GOTT ALLTING GOTT!