Antagningen till höstens utbildningar har öppnat – är du redo?

Fina, fina ni. Vet ni vad det är för dag idag? Precis. 15 mars. Vad betyder det? Precis. Ansökningarna till höstens utbildningar har startat.

Så är du sugen på att studera i höst – gör en ansökan innan du glömmer bort det och tiden vips är ute. Ansökningen stänger den 18 april så det är ett tag kvar men vi vet båda två hur otroligt lätt det är att missa en viss dag. Så mitt tips är att du går in på antagning.se  nu och i alla fall startar ett konto, kanske lägger till utbildningar – du behöver inte skicka ansökan bums om du inte är säker. Är du säker? Skicka in den så är det gjort.

Har du frågor eller funderingar? Det kan vara mycket som snurrar inför ett val av en utbildning. Skriv en kommentar nedan – jag svarar så gott jag kan och lotsar er vidare om jag själv inte kan svara.

Vill du läsa om hur det är att studera på Karolinska Institutet? Läs mina inlägg om hur en vanlig dag ser ut, om vägen till Karolinska Institutet och Psykologprogrammet eller kanske om vanliga frågor och svar på dessa. Har du andra frågor – tveka som sagt inte att höra av dig till mig så ska jag hjälpa till så gott jag kan.

Kanske är du pepp på att bli del i nästa psykologkull?