Lillördag och träning på gymmet i Solna

Publicerat: 23 oktober, 2019

Efter tenta igår så var det otroligt skönt att idag starta dagen med lite träning. Här kommer ett pass som går snabbt, är kul och kickar igång huvud och kropp inför en ny dag i plugget.

På väg mot friskvården och gymmet!

Så vill du köra samma? Gjorde det enkelt så du behöver bara 30 minuter och dig själv. Sen kommer huvudet vara redo för ny kunskap! Kopiera och kör för tusan! Fem block som innehåller två övningar vardera, gör sedan ena övningen i 30 sekunder och andra i 30 sekunder och UPPREPA i totalt fyra minuter. Alltså åtta intervaller.

– Block ett: Knäböj och nudda hand mot fot + Höga knän
– Block två: Armhävning och rotation + Ligg på rygg och ta dig upp och gör ett upphopp
– Block tre: Springande höftlyft + Två utfallshopp och en burpee
– Block fyra: Rygglyft + Skatehopp
– Block fem: Flutter kicks + Tuck jumps

Ska försöka bli bättre på att fota eller filma övningar – men tills dess: Fråga mig, googla eller kör på volley. Huvudsaken? Att kropp och knopp får lite rörelse för att hjälpa till i plugget.

Och sådär trött kan en vara efter! Kör hårt!

0 kommentarer

Relaterade inlägg

Om mig som bloggar

En träningstokig psykologstudent med rötterna i den småländska byn Ramkvilla – det är jag. Mitt namn är Felicia Stålhand och sedan hösten 2016 studerar jag på psykologprogrammet vid Karolinska Institutet.