Mars – men var är våren?

Det är redan den åttonde mars och alltså en vårmånad vi har gått in på – men utanför fönstret ser det ut som att det är vinter för fullt. Det blir ljusare och det är på flera sätt mysigt med snö, men jag längtar otroligt mycket efter vår och värme. I morse när jag gick till tunnelbanan för att åka till jobbet var det ljust ute och fåglarna kvittrade. Det känns otroligt hoppfullt tycker jag. För våren och sommaren är verkligen årstiderna då jag mår som allra bäst! Så nu hoppas jag att vi snart får se små knoppar slå ut i rabatterna. Först måste ju dock snön bort så jag gissar att jag kommer möta våren i Bryssel i påsk innan jag möter den i Sverige.

Annars under mars månad så är det full fart. Vi skriver just nu utlåtanden i skolan, vilket är klurigt och krävande men roligt att komma framåt. Idag har jag dock slitit mitt hår och tyckt att det gått otroligt segt. Så kan det vara. Det vänder troligen imorgon. Nästa vecka examinerar vi av WISC med ett praktiskt prov och därefter går vi in på moment tre på kursen. Snabbt går det! Utöver skolan så rullar jobbet på för fullt och så också min egna träning. Idag var dock kroppen otroligt trött och fick vila och ladda om. På tal om en trött kropp så är den också trött psykiskt – liksom som att det snart är stopp på intryck. Träffar väldigt mycket folk – på jobbet, i skolan och på fritiden. Så att ibland ha en lucka där en bara kan vila tror jag är viktigt. På fredag ska jag hänga hemma hos mamma och på söndag lär det bli lugnt häng med Rasmus. När det väl kommer till lugnet är jag inte så sugen på det – men ibland är det nog bra ändå.

Idag ska jag dock på en urfin middag. Två tjejer som brukar gå på mina klasser har bjudit in till tjejmiddag och det känns himla fint! Vilken grej! Att bjuda in folk från olika håll som en inte känner och ha en middag ihop. Så fint! Och igår – också en så fin middag då jag fick hänga med Lillsvedsfolk och även träffa tillskottet Ludvig. Energiboost deluxe!

Här var det i alla fall sol och snö

Promenad på isen i lördags

Toksnö – ni ser ju! Heja våren! Kämpa!