Mitt första tutorial på Monash

Sådär, nu är plugget igång på allvar. Efter två dagar med plugg var det dags för första tillfället att ses på skolan. Dagens lektion var Managerial Communication och under två timmar pratade vi dels om kursens upplägg och uppgifter men gjorde också olika interaktiva delar såsom diskussioner och presentationer. Nu har det gått otroligt kort tid – men det känns som en väldigt rolig och social kurs som kommer utveckla såväl engelska kunskapen, presentationstekniken och hur en ska kommunicera för att lättare få jobbet en vill ha.

De två timmarna gick väldigt fort och jag är faktiskt – på riktigt – taggad på nästa veckas lektion. Dock känns det lite rörigt i huvudet just nu, då det är tre parallella kurser som i sin tur har olika områden igång samtidigt. Jag är van vid KI-style där en kurs betas av i taget. Men med lite tid vänjer jag mig nog även vid tre kurser samtidigt.

Tanken var att efter lektionen sitta med nästa veckas inläsning, då den ska vara gjord innan söndag, men då min dator plötsligt slutade ladda (trots att jag bytte batteri i Sverige för 3 veckor sen just på grund av att det inte skulle krångla..) blev det en tur till en datorbutik istället. Tre timmar senare kom jag hem, med lite mindre pengar på kontot men med en dator som kan ladda.

Avslutade i alla fall dagen väldigt bra – middag med våra nyinflyttade roomiesar. Så himla mysigt <3