Packar upp och packar ner

Det har varit lite av ett packkaos hemma i lägenheten. Med en som ska flytta till Nepal och en som ska åka till Portugal så fylls lägenheten ganska fort av väskor, packlistor och funderingar på vad som kan tänkas behövas ha med. En av oss har dock en lite klurigare packning än den andra. Bikinis, träningskläder, lite strandkläder och någon tjocktröja så är jag redo för en veckas surf på Ericeirakusten. Syster har lite värre för fyra månader i ett Nepal som går från hetta till kyla. Nu är dock de flesta väskorna slutna och färdigpackade. Imorgon lyfter jag mot värmen och en vecka senare (två timmar efter att jag landat på Arlanda -> hejdåfika och tårar) lyfter syster.

Men innan jag och syster ska säga hejdå och innan hon lyfter så ska jag alltså lära mig surfa. Tillsammans med fyra tjejer i klassen och 50 andra elever från Karolinska Institutet så ska vi surfa, sola och ha det härligt på Lapoint. Idrottsutskottet på KI anordnar tillsammans med Lapoint. I år är vi den största gruppen någonsin som kommer och mer eller mindre tar över Lapoint. För min del är det första gången jag surfar och har fått höra att det är rejält svårt. Har dock förhoppning att en vecka kommer ge både framsteg och en vilja att bli bättre. En årlig surfresa känns minst sagt lockande. Speciellt lockande känns det när regnet, likt idag, öser ner i Stockholm. Fortsätter det regna i nästa veckan kan ni alltid kika in här för soliga bilder, gissar att ni vill se det och höra hur varmt och skönt vi har det 😉

Ska erkänna att jag är nervös. Inte för surfen eller resan. Men för att jag vet att jag hela tiden närmar mig att säga hejdå till syster. Att jag åker gör att jag kommer komma hem och då måste ta det där avskedet. Kommer aldrig lära mig tycka avsked är okej.

img_0707

16 grader i vattnet på Västkusten, lär vara typ såhär kallt även i Portugal. Gäller att paddla sig varm.