Snabbt, svettigt träningspass 2.0

Publicerat: 20 april, 2020

Här kommer ett nytt träningspass för den som vill svettas och behöver lite inspiration för att komma igång. Följ med i vidoerna och kika in upplägg och övningar. Tyvärr var vissa filmer för stora trots konvertering – så de är uppdelade på två filmer. Passet går att köra ute eller inne och det enda du behöver är din egen kropp och eventuellt en matta att ligga på. Enkelt och smidigt – som mångas träning bör vara för att bli av i vardagen. Så ta en paus från plugget och kör ett pass, eller spara det till en dag då du planerar in rörelse. Beskriver lite nedan i text också, så är det bara att köra igång sen!

Kortfattat om upplägget:

  • Passet är uppbyggt av fem block.
  • Varje block har två övningar.
  • Vi jobbar 30 sekunder av en övning och 30 sekunder av nästa övning.
  • Upprepa 4 vändor, alltså åtta intervaller totalt.
  • Vila mellan blocken – inte mellan övningarna.

Så kika in övningarna på filmerna och sen är det bara att köra. Kör du någon minuts vila mellan blocken kommer hela passet ta omkring 25 minuter – så det går undan minsann!

OBS: Kan vara så att filmerna av någon anledning inte fungerar på Google Chrome – testa exempelvis Safari där det fungerade att se filmerna för mig <3

0 kommentarer

Relaterade inlägg

Om mig som bloggar

En träningstokig psykologstudent med rötterna i den småländska byn Ramkvilla – det är jag. Mitt namn är Felicia Stålhand och sedan hösten 2016 studerar jag på psykologprogrammet vid Karolinska Institutet.