Allt du vill veta om din nya klass

Hur ser klassen ut? Ålder, kön och etnicitet?

Klassen jag går i är relativt heterogen. Skulle säga att de flesta är mellan 25 och 35 år i nuläget, de flesta har ursprung i Sverige och de flesta är kvinnor. Dock finns det yngre och äldre i klassen, folk med olika bakgrund och olika situation i livet idag.

Sammanhållning i klassen

Min klassen är himla mysig och snäll. Trots att jag har min klick av personer som jag allt som oftast hänger med så skulle jag absolut kunna hänga med andra personer. I klassen har vi en Facebookgrupp där vi hjälps åt om något är oklart inför en inlämning eller tenta och där folk delar med sig av sammanfattningar och förklaringar till saker och ting – en riktig guldgruva med fina personer. Efter grupparbeten eller liknande slås jag ofta över hur många fina personer som samlats i klassen och skulle vilja hänga mer med i princip allihop!! Det glädjer mig att så många fina människor ska ut och jobba med just människors hälsa och välmående.

Här kommer ni kunna hänga, käka lunch och spela volleyboll!

Gör ni något ihop?

Nu är detta inte ens relevant i Covid-tider, men om jag tänker bakåt (och längtar framåt för er del!) så har KI ett visst studentliv. Detta kan såklart göra så att klassen, eller i alla fall delar av klassen, hakar på.

Det är inte jordens studentliv utan på KI är det i mindre skala och en får själv söka upp saker på ett annat sätt. Men det finns saker att engagera sig i, det gäller bara att vara framåt och söka istället för att sitta och vänta på att någon ska dra med en. Här kan du läsa mer om studentlivet på KI och se vad du kan engagera dig i.

Utöver studentliv så tycker jag ändå att klassen varit okej på att dra med folk på event, skapa halvtidskryssning, ha förfester (gaah, saknar tiden då vi hängde hos mig och sen knatade till MF!) och bjuda in till fester. Såklart är vissa bättre på det än andra, men jag tycker att det finns en genuin snäll omtanke i klassen.