Till dig som ny student

Ni är många som skriver och har frågor inför höstens terminstart. Så roligt!!

Och verkligen – grattis till er plats! Oavsett om ni nu har tackat ja och säkrat er plats, om ni funderar fortfarande eller om ni står på reservlistan. Håller tummar och tår att du som vill läsa psykologprogrammet kommer in!

Tänkte skriva några inlägg som handlar om just att vara ny student.

Det finns redan lite att läsa bland annat här, här och här som kan hjälpa till på traven. Gällande boende för studenter kan ni läsa lite tips här och gällande hur CSN räcker kan ni läsa om här. Men vill nu först och främst skriva ett inlägg om vad som är viktigt att tänka på just nu. För även om det kan kännas överväldigande och även om det är mycket frågor och funderingar om hur klassen kommer bli, hur du ska hitta din studieteknik eller hur en tar sig an en hemtenta – så är det ändå här och nu som är fokus.

Så vad är viktigt här och nu?

1. Njut av sommaren <3

BAD!!!

Magiska, magiska sol!

Balkonghäng <3

2. Tacka ja till din plats (hehe okej denna kanske kommer överst egentligen)

3. Kika in här för att läsa om vad som är viktigt inför starten hösten 2020. Följ stegen som finns omnämnda på den sidan. Så som att starta studentkonto och att registrera dig på första kursen.