Snabbt, svettigt träningspass 3.0

Publicerat: 27 april, 2020

Hur mår ni? Hur rullar vardagen? Hur går det med rutiner?

Som jag varit inne på i tidigare inlägg så är det en annorlunda tid som vi måste förhålla oss till just nu. Vill du kika på tips gällande vad du kan göra för att må lite bättre så kika här, om du får ont i kroppen av allt stillasittandes kika in här för rörelseövningar, om du vill ha ytterligare två träningspass kika här och här, vill du ha tips på hur en kan hålla kontakt med nära och kära så kolla in här, är du nyfiken på hur psykiska hälsan kan påverkas har jag skrivit lite kort om det här och sist men inte minst hur en VFU påverkas av Corona finns att läsa om här.

Så med alla de länkarna så kommer här ett ytterligare tips på träningsupplägg att köra för att må bra såväl fysiskt som psykiskt. Har du möjlighet att köra utomhus – gör det så får du frisk luft, fågelkvitter och kanske en strimma ljus.

Kortfattat om upplägget:

  • 10 övningar
  • Jobba 45 sekunder på varje övning
  • Vila 15 sekunder mellan varje övning
  • Jobba igenom alla 10 övningar och vila därefter lite längre
  • Upprepa en gång till

Passet tar alltså omkring 25 minuter och du kommer förhoppningsvis bli ordentligt svettig av att köra igenom det. Så lycka till och kör hårt!

OBS: Kan vara så att filmerna av någon anledning inte fungerar på Google Chrome – testa exempelvis Safari där det fungerade att se filmerna för mig <3

0 kommentarer

Relaterade inlägg

Om mig som bloggar

En träningstokig psykologstudent med rötterna i den småländska byn Ramkvilla – det är jag. Mitt namn är Felicia Stålhand och sedan hösten 2016 studerar jag på psykologprogrammet vid Karolinska Institutet.